واحد EDO
معرفی واحد EDO
- توضیحات
- تاریخ ایجاد در 16 دی 1397
- آخرین به روز رسانی در 22 آبان 1398
- منتشر شده در 16 دی 1397
- بازدید: 1245
مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي در جايگاه مركز برنامهریزی آموزشي دانشگاه، مسئوليت ارتقاي كيفي آموزش در دانشگاه را به عهده دارد. مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي دانشگاه آزاد اسلامي بهطور رسمي در شهريور سال 1394 فعاليت خود را در جایگاه يكي از مدیریتهای وابسته به مركز توسعه آموزش و معاونت پزشكي دانشگاه و بازوي اجرايي و مركز تفكر براي اخذ تصميم در برنامهریزی آموزش دانشگاه آغاز نمود.
مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي دانشگاه آزاد اسلامي واحد بجنورد نيز از مهرماه 1394 رسميت يافت و آنچه امروز در دفتر توسعه شاهد آن هستيم، حاصل تلاش سركار خانم حميدي در چهار سال گذشته در بنيان نهادن نخستين خشت اين بناي استوار در واحد بجنورد است.
چشمانداز
«ما برآنيم با ارتقاي توانمنديهاي علمي و عملي در جايگاه مركز تفكر و تحول و برنامهریزی آموزشي در سطح كشوري و منطقهای شناخته شويم.»
مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي دانشكده پرستاري و مامايي دانشگاه آزاد اسلامي واحد بجنورد اميد دارد با بهرهگیری از فنآوریهای نوين، بتواند به كمك و مشاركت فعال رياست دانشگاه، معاونت علوم پزشكي، اعضاي هیئتعلمی، كاركنان و دانشجويان اين دانشكده فضاي آموزشي سرشار از نوآوري و خلاقيت را در چهارچوبي منطبق با نقشه جامع علمي كشور فراهم سازد كه نيروي سازندهای براي تحولي بنيادين در چند سال آينده فراهم سازد تا به ياري خداوند متعال بتوانيم در شمار مراكز برتر مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي در كشور باشيم.
رسالت
مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي دانشگاه آزاد اسلامي واحد بجنورد موظف است با انجام برنامهریزی، نظارت و اجراي سياستها و برنامههاي مختلف، در مسير ايجاد شرايطي مطلوب براي ارتقاي سطوح كمي و كيفي آموزش گروههای مختلف علوم پزشكي، توانمندسازی و بالندگي اساتيد و نيروي انساني در حوزه آموزش پزشكي، حمايت از طرحهای پژوهشي در آموزش، بسط روحيه دانشپژوهی، ارتقاي مهارتهای باليني در راستاي بهبود كيفيت آموزش، بسترسازي مناسب براي رشد و بالندگي اعضاي هیئتعلمی و دانشجويان مستعد و نخبه گام بردارد. در اين بين برنامهریزی و نظارت مؤثر بر فرآيندهاي آموزشي و ارزشيابي و آموزش و بازآموزي متضمن اين رسالت خواهد بود.
ارزشها
ارزشهاي مركز مطالعات و توسعه علوم پزشكي اعتقادات و باورهاي عميق مركز هستند كه اهداف مركز بر مبناي آنها شكل گرفته است. اهم اين ارزشها عبارتاند از: پايبندي به ارزشهاي اخلاقي، محوريت تحقيقات بهمنظور پاسخگویی به نيازهاي جامعه، پويايي و نوگرايي، مديريت مشاركتي و رهبري تيمي، پرورش خلاقيت و استعدادها، مشتري محوري، توسعه فردي و سازماني
مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي دانشكده پرستاري و مامايي دانشگاه آزاد اسلامي واحد بجنورد نيز با سرلوحه قرار دادن ارزشهای فوق، بر آن است تا با تكيه بر ارزشهاي والاي اسلامي و انساني، تلاش كند تا در پرتو احترام به جايگاه والاي آموزش و پژوهش، بتواند ارزشهاي معنوي در محيط اداري را تكريم نمايد و با تكيه بر عدالت، نظم و صداقت و شایستهسالاری و تلاش براي ايجاد روحيه انتقادپذیر و قابلیتهای درك متقابل، پاسخگويي مناسبي به مخاطبين داشته باشد و در ترويج خصايل پسنديده از جمله فرهنگ صرفهجویی و پايبندي بيشتر به اخلاق پزشكي بكوشد.
اميد میرود با توكل به ايزد منان و بهره بردن از توانمندیهای علمي و عملكردي همكاران دانشكده پرستاري و مامايي واحد بجنورد بتوانيم با توقير علم و بارآوران علم، در فراگيري و آموزش علم تلاش مستمر داشته باشيم و با تحاشي از نخوت علمي در مسير ارتقاي سطح كيفي آموزش علوم پزشكي در اين دانشگاه گام برداريم.
از كليه همكاران و دغدغهمندان آموزش علوم پزشكي خواهشمندم پیشنهادهای سازنده خود را از طریق مكاتبه یا پست الكترونیكی به مركز ارسال نمایند.
آدرس پستی:
ايران، بجنورد، امتداد خيابان 17 شهريور جنوبي، بلوار دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامي واحد بجنورد، دانشكده پرستاري و مامايي
تلفن 94-32296982-058
فاكس: 32296977
Email:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
برنامه هاي استراتژيك دفتر توسعه
1-رشد و ارتقاي توانمندي اعضاي دفتر توسعه
- تدوین شرح وظایف براي اعضاي دفتر توسعه
- توانمندسازي اعضاي دفتر توسعه درزمینه تدوین برنامه هاي درسی و اهداف آموزشی ، متدهاي نوین
آموزشی ،ارزشیابی درونی ، تحلیل نتایج ارزشیابی، فرایندهاي آموزشی
2-کمک به رشد و ارتقاي توانمندي هاي اعضاي هیات علمی
- نیازسنجی
- برگزاري کارگاهها براي اعضاي هیات علمی بر اساس نیاز سنجی
- برگزاري ژورنال کلاب براي گروههاي آموزشی در زمینه روشهاي نوین آموزشی و ارزشیابی
- تدوین پمفلتهاي آموزشی توسط دفتر توسعه در زمینه روشهاي نوین آموزشی و ارزشیابی
3--بهبودفرایند ارزشیابی فعالیتهاي آموزشی اعضاي هیات علمی
- ارتقاء برنامه ارزشیابی اساتید
- ارزشیابی سالانه اعضاي هیات علمی توسط مدیران، همکاران و مسئوولین دانشکده
-نظارت بر ارزشیابی اعضاي هیات علمی توسط دانشجویان در هر ترم تحصیلی
- ارائه فیدبک به اساتید بعد از پایان هر ترم
-ارائه فیدبک به مدیران گروهها و مدیران ارشد بعد از پایان هر ترم
-تحلیل مستمرفرایند ارزشیابی
- تحلیل مستمر ارزشیابی اساتید و ارائه فید بک به گروههاي آموزشی
4-کمک به ارتقا کمیت و کیفیت فرایندهاي آموزشی در گروههاي آموزشی
-تدوین چک لیست براي فعالیتهاي آموزشی کلاس درس، آموزش درون بخشی ،ژورنا ل کلاب و...
-ارزیابی فرایندهاي آموزشی گروهها در دفتر توسعه
-ارائه فیدبک در مورد کمیت و کیفیت فرایندهاي آموزشی به گروهها
- ارائه مشاوره در زمینه فرایند هاي آموزشی با حضور در جلسات گروهها
-تحلیل آزمونها و ارائه فیدبک به گروهها
5-کمک به ارتقا کمیت و کیفیت طرحهاي پژوهش در آموزش
-تشکیل کمیته دانش پژوهی در دانشکده
- تدوین فلوچارت نحوه ارسال طرحهاي دانش پژوهی به مرکز مطالعات
-تشکیل کارگاه آموزشی در زمینه پژوهش در آموزش
- انجام مشاوره براي اعضاي هیات علمی توسط اعضاي کمیته دانش پژوهی
- تصویب و پیگیري اجراء و تایید طرحهاي دانش پژوهی توسط کمیته دانش پژوهی
-تدوین اولویتهاي تحقیقاتی در زمینه پژوهش در آموزش
- تهیه و ارسال فرایند آموزشی توسط دفتر توسعه به جشنواره شهید مطهري
- چاپ مقاله آموزشی توسط اعضاي دفتر توسعه در مجلات آموزش پزشکی
6- کمک به ارتقا کیفیت برنامه راهبردي گروههاي آموزشی
-ارزشیابی درونی گروهها با هدایت دفتر توسعه آموزش هر5تا3 سال یک بار
- همکاري در تدوین برنامه راهبردي گروهها بر اساس ارزشیابی درونی
- تحلیل وضعیت موجود در گرو ههاي آموزشی با استفاده از نتایج ارزشیابی هاي انجام شده
- ارائه بازخورد به واحدهاي مرتبط جهت ارتقاء وضعیت موجود