سولات متداول سامانه آموزشيار
سوالات دانشجويان در خصوص حضور غياب/نمايش ضبط کلاس/اجازه صحبت
- توضیحات
- تاریخ ایجاد در 19 فروردين 1399
- آخرین به روز رسانی در 11 آبان 1400
- منتشر شده در 19 فروردين 1399
- بازدید: 2619
1- چطور می توان کلاس های ضبط شده را دانلود کرد؟
در حال حاضر امکان دانلود کلاس های ضبط شده میسر نیست و فقط می توان کلاس ها را مشاهده کرد.
2-چرا کلاس های ذخیره شده برای من نمایش داده نمی شود؟
کلاس های ضبط شده فقط از ساعت 21/30 الی ۸ صبح قابل نمایش است. در صورتی که در این بازه زمانی مراجعه کرده اید و فایلی مشاهده نمی کنید، دلیل آن عدم برگزاری کلاس و یا مشکل فنی می باشد که باید از سوی استاد با بخش پشتیبانی فنی پیگیری شود.
البته ممکن برخی از فایلهای ضبط شده بنا به درخواست استاد حذف شده باشد
3- چرا كلاس هاي ضيط شده در گوشي نمايش داده نمي شود؟
متاسفانه مرورگرهای موجود روی گوشی موبایل امکان پخش فایل های ضبط شده را ندارند.
این مشکل از سمت دانشگاه نیست ومتاسفانه شرکت های توسعه دهنده مرورگرها این امکانات را محدود کرده اند
لذا فقط از سیستم کامپیوتر و لپ تاپ اقدام فرمایید
توضيح : از ترم جاري براي مشاهده كلاس ضبط شده زمانبندي تعريف نشده است و با گوشي هم قابل مشاهده هست كلاس ضبط شده
4- به هنگام مشاهده جلسات ضبط شده کلاس ها با خطای Not Authorized مواجه مي شوم چه باید کرد؟
در صورت مشاهده این خطا:
ابتدا صفحه حاوی خطا را ببندید.
سپس یکبار بر روی پیوستن به کلاس کلیک کنید تا با پر شدن نوار Adobe Connect فرآیند اتصال به کلاس انجام شود (در این مرحله هر پیغامی نمایش داده شود مهم نیست)
در نهایت صفحه کلاس را ببندید و بعد بر روی مشاهده یکی از قسمت های ضبط شده کلیک کنید.
5-چرا به هنگام مشاهده جلسات ضبط شده کلاس های مجازی، صدا پخش نمی شود؟
به هنگام پخش جلسات ضبط شده، به صورت پیش فرض صدا در کمترین حد می باشد. مطابق عکس ذیل صدا را زیاد کنید.
6-چگونه در كلاس از استاد اجازه صحبت بگيرم؟
کافی است بروی آیکون آدمک در بالای صفحه کلیک کنید و گزینه Raise Hand را بزنید
برای اعلام حضور هم می توانید گزینه Agree را انتخاب کنیم.
7-چرا پس از ورود به سایت، تعدادی از دروس خود را مشاهده نمی کنم؟
برخی از دروس فاقد زمان یا فاقد استاد در سیستم بوده که باید از سوی اداره آموزش مشکل آنها حل شود و مجددا برای واحد الکترونیکی ارسال شود
8- در كلاس هاي مجازي حضور غياب دانشجويان واساتيد چگونه انجام مي شود؟
ملاک حضور و غیاب دانشجویان حضور در کلاس مجازی آنلاین، و ملاک اساتید حضور در کلاس مجازی آنلاین و تدریس می باشد. همچنین مشاهده کلاس های ضبط شده توسط دانشجو، برای دانشجو حضور تلقی می گردد.
لازم به ذکر است این کار به صورت سیستمی انجام می گیرد و نیاز به اقدام خاصی از سوی استاد و یا دانشجو ندارد.
9- درسها دیده میشوند ولی بعد از انتخاب چنین صفحه می آید چه باید بکنم؟
جواب- شما به جای کلیک روی درس ، روی استاد کلیک کرده اید برگردید صفحه قبل و روی درس کلیک کنید.
10 - با خطاي adobe connection error l, مواجه مي شوم؟
جواب: بايستي adobe connection را بروز رساني كنيد
11-فایل های صوتی کلاس های ضبط شده چطور باید گوش داد؟
با دانلود فایل صوتی ، یک فایل فشرده دانلود می شود که یکی از فایلهای درون آن را اجرا کنید، صدای کلاس است. كه هم با KM Player میشه هم VLC قابل اجرا است
12- میخوام کلاس هایی که در سامانه حضور نداشتم دانلود کنم و ويدئو از تصوير جدا است؟
جواب : فقط صوت را ميشه دانلود كرد و به خاطر تعداد بالاي كلاس ا و حجم زيادشون تصوير امكان دانلد نداره
13- كلاس هايي را كه غايب بودم ميخواهم مشاهده كنم همش قطع و وصل ميشه ؟
جواب: به خاطر ارتباط اينترنتي خودتون است در ساعات خلوت مثلا شب هنگام اقدام كنيد
14-دانشجو ميگه استاد مجوز ارائه داده - آيكون ميكروفون را ميزنه ولي سبز نميشه؟
جواب :بره توی تنظیمات گوشی قسمت اپلیکیشن و برنامه ادوبی پیدا کنه clear data بزنه و بعدش دوباره وارد بشه و روی میکروفن میزنه alow بزنه
15- سوالات آزمون استاد در گوشي ناقص ديده ميشه چه بايد كرد؟
دانشجوي محترم گوشي را درحالت افقي قرار بديد و بهتر است از كامپيوتر براي امتحان دهي استفاده بشه
16- استاد اجازه ارائه داده وليك ميكروفون ميزنم connect نميشه و صدام براي بقيه نميره؟
جواب: به تنظيمات گوشي رفته و از قسمت برنامه ها، برنامه adobe connect پيدا كنه و كش ادوبي (حافظه پنهان ) را پاك كرده و بعدش وارد كلاس شده و بعد از ورود گزنه alow رو بزنيد
اگر سوالی بی پاسخ مانده است لطفا به فیلمهای آموزشی سامانه مجازی مراجعه فرمایید.