biau amoozesh website

Deutschland online bookmaker http://artbetting.de/bet365/ 100% Bonus.

Download Template Joomla 3.0 free theme.

آئين نامه هاي آموزشي

فصل نهم: مرخصی تحصیلی

 

  مدت مرخصی تحصیلی

ماده 48:   دانشجو می تواند در هر یک از  دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته،حداکثر دو نیمسال و در دوره های کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد پیوسته چهار نیمسال از مرخصی تحصیلی استفاده کند.

تبصره 1- استفاده از مرخصی تحصیلی در چند نیمسال متوالی بلامانع است.دانشجو موظف است برای نیمسال های مورد درخواست خود مطابق ماده 49 این آیین نامه تقاضای خود را به واحد دانشگاهی ذی ربط تسلیم نموده و موافقت لازم را برای مرخصی تحصیلی کسب کند.

تبصره 2- مدت مرخصی تحصیلی( به استثنای مرخصی موضوع تبصره 3 ماده 3 و تبصره 2و3 ماده 49 و همچنین یک نیمسال مرخصی زایمان) جزو حداکثر مدت مجاز تحصیل دانشجو در هر دوره محسوب می شود.

ماده 49:   تقاضای مرخصی تحصیلی باید به صورت کتبی، حداقل دو هفته قبل از شروع انتخاب واحد توشط دانشجو، به اداره آموزش واحد دانشگاهی ذی ربط تسلیم گردد.اداره آموزش موظف است پس از بررسی وضعیت تحصیلی دانشجو قبل از اتمام مهلت انتخاب واحد موافقت یا عدم  موافقت با درخواست دانشجو را کتباً به وی ابلاغ کند.

تبصره 1- آموزش واحد، زمانی با درخواست مرخصی موافقت می نماید که دانشجو از نظر گذراندن بقیه دروس دوره،دچار مشکل نگردد.

تبصره 2- دانشجویانی که به عنوان همسر یا فرزند ( به شرط نداشتن منع نظام وظیفه) یکی از اعضا هیأت علمی که از فرصت مطالعاتی استفاده می کند،کارکنان دولت یا یکی از دانشجویان بورسیه که به صورت همراه، به خارج از کشور می روند می توانند با ارائه حکم مأموریت همسر و ولی به تشخیص و تأیید شورای آموزشی واحد دانشگاهی علاوه بر استفاده از میزان مرخصی استحقاقی در طول دوره تحصیل، تا 4 سال دیگر نیز از مرخصی تحصیلی بدون احتساب در سنوات بهره مند گردند.در این صورت باید نصف شهریه ثابت نیمسال های مرخصی برابر تعرفه آخرین نیمسالی که به تحصیل اشتغال داشته اند پرداخت نمایند.

تبصره 3- مرخصی های اجباری که واحد دانشگاهی به دلیل تشکیل نشدن کلاس یا عدم ارائه درس صادر می کند جزو سنوات تحصیلی دانشجو محسوب نمی شود و شهریه ای بابت آن دریافت نمی گردد.

 

شما اینجا هستید: خانه دانشجو آئين نامه هاي آموزشي فصل نهم: مرخصی تحصیلی